AKTUALITY

Provoz ve státní svátky 5. 7. a 6. 7.

18.06.2021

Vážení klienti, rádi bychom Vás informovali, že na 5. a 6. 7. 2021 NEVAŘÍME z důvodu státního svátku. Jídlo na středu 7. 7. 2021 rozvážíme v běžné časy v úterý odpoledne (případně ve středu ráno pro trasy s ranním rozvozem).
číst dalej »

Objednávky přijímáme od 8.2.2021

29.01.2021

Naše výrobní kapacity jsou aktuálně vytížené na 100 %, z toho důvodu přijímáme nové objednávky až od pondělí 8.2. Děkujeme za pochopení
číst dalej »

Dočasně není možné platit v hotovosti/stravenkami u řidiče

21.09.2020

V souvislosti s opětovně zvýšeným výskytem onemocnění COVID-19 jsme bohužel opět nuceni z preventivních důvodů přerušit příjem plateb v hotovosti/stravenkami.
číst dalej »

další aktuality »

Práve se nachádzate: Úvodná strana / Aktuality

Ako na zdravú výživu?  

Ako na zdravú výživu? So slovným spojením „zdravá výživa“ sa stretávame všade. Na internete, pri čítaní novín, časopisov, kníh, aj keď si pustíme televíziu. Dokonca ani rozhlas nezostáva pozadu.

Tento pojem je stále vôkol nás, takže naň pomaly přestávame reagovať. Všetci sme se stali odborníkmi. Každý radí, ale nakoniec se nedokáže postarať ani o seba. Len si dôkladne prezrite svojich poradcov. 

Máte pochybnosti, či ste na správnej ceste? Nebojte sa, dá sa v tom vyznať, i keď nájsť tie správne informácie je naozaj ťažké. 

Viac ako 80 % je o strave. Známe heslo ,,Ste to čo jete“ hovorí za všetko. 

Najčastejšie otázky 

Koľkokrát denne mám jesť? 

Je dôležité naučiť naše telo správne hospodáriť s kalóriami, ktoré prijímame v priebehu dňa. Potom nebude mať tendenciu ukladať si energiu ,,pre istotu“ v podobe tukov. Dennú dávku ideálne rozdeľte do 5 porcií. Musia však byť vyvážené v zmysle správneho zloženia a pomeru nutričných hodnôt.

Aké sú rozostupy medzi jedlami?

Ďalším dôležitým faktorom je čas. Všetko závisí na našom dennom režime, kedy vstávame a kedy chodíme spať. A aký nás čaká deň. Číro pracovný, relaxačný, alebo v ňom budeme aktívni. Základné rozostupy medzi jedlami by mali byť 3 hodiny.

Kedy mám naposledy jesť?

Nemali by sme zaspávať hladní, ale tiež nie s plným bruchom. Naše telo a najmä žalúdok tiž musia niekedy odpočívať. Aby boli pripravené na druhý deň všetko správne spracovať. Pokúste sa dodržať aspoň interval posledného jedla 2-3 hodiny pred spaním.

Sú raňajky naozaj tak dôležité?

Všetci vieme, aké dôležité je raňajkovať. Ale raňajkujeme? Počas mojej praxe som sa už mnohokrát stretla s tým, že klient bol hladný celé predpoludnie a potom, keď už bol čas sa najesť, doslova zjedol všetko, čo videl. Nie je to dobré na psychiku, ani pre náš pracovný výkon. A keď začnete raňajkovať, sami uvidíte tú zmenu. Nebudete unavení, nervózni. Bude se vám lepšie pracovať a budete zvládať stres v práci. A keď k tomu ešte prídáte desiatu, vaše telo sa vám poďakuje. Má to dopad aj na zvyšok dňa. Budete sa cítiť výborne a neskĺznete ani k večernému vyjedaniu chladničky.

Jesť pred tréningom a po ňom?

Samozrejme áno! Je veľmi dôležité predzásobiť svaly energiou. A to dokážete len včasnou konzumáciou vyváženého jedla. Každý je individuálny a musí si vysledovať čo, koľko a v akom predstihu zjesť. Všeobecné odporúčanie je 2 hodiny pred cvičením.

A čo s tukmi a soľou?

Oboje sú pre naše telo dôležité. Ale zásadné je množstvo. Držme se pravidla ,,všetko s mierou“. Dnešná strava je skutočne plná soli a nekvalitných tukov. Preto si nikdy nezabudnite prečítať zloženie potravín na obale a neprekročte odporúčanú dennú dávku soli. Citujem: Dospelý človek by mal podľa nového stanoviska denne skonzumovať menej ako dva gramy sodíku, teda menej ako päť gramov soli. WHO naopak odporúča, aby dospelý organizmus denne prijal najmenej 3,5 gramu draslíku.

Pomôžeme Vám! Firma Zdravé stravování už 8 rokov rieši pre svojich klientov problémy s prípravou vyváženej stravy. Každý deň pripravuje čerstvé a nutrične vyvážené jedlo, ktoré doručí až do domu alebo do práce. Chcete nabrať svalovú hmotu, zredukovať hmotnosť, alebo šetriť čas a peniaze? Aby si vybral každý, ponúkame niekoľko programov (Pre Zdravie, Pre Šport, Pre Vegetariánov, Pro Mamy). Dokážeme dokonca upraviť veľkosť porcií a jedálny lístok podľa želania zákazníka. Stále vytvárame nové recepty.

Nie je nutné lámat si hlavu so zrátavaním nutričných hodnôt, výberom surovin a ich varením – stačí si len objednať.

Na otázky odpovedala naša poradkyňa pre výživu Michaela Rybová.


« späť na zoznam aktualít

Objednejte si online

OBJEDNAT

Ukázka jídel

Zasílání novinek

Chcete být infomováni akcích a novinkách?
Vepište zde svou e-mailovou adresu.

Oblasti rozvozu jedál:

  • Bánovce nad Bebravou
  • Banská Bystrica
  • Bratislava
  • Bytča
  • Hlohovec
  • Nitra
  • Nové Město nad Váhom
  • Partizánské
  • Pezinok
  • Piestany
  • Povážský Bystrica
  • Senec
  • Topolčany
  • Trenčín
  • Trnava

Rozvoz Česká republika:

  • Brno
  • Olomouc
  • Praha
  • Ostrava

©2015 Zdravé Stravování • Všetky práva vyhradené • Všeobecné obchodné podmienky

Vytvořeno: Up-net Multimedia a Reperio